onsdag 28 juli 2010

Inception


En film av Christopher Nolan skaparn av The Dark Night.
En enkel idé kan vara svår eller livsfarlig i en framtid där brotten begås i den mänskliga hjärnan. Don Cobb har en unik förmåga att stjäla information direkt från källan, när hans offer är som mest sårbara - i drömmen. Så kallad inception utförande av detta har gjort till att Don Cobb inte kan leva ett normalt liv, så han är ständigt i flykt. Jag var i lördags och såg denna film med pappa, jag kan säga att jag hade höga förväntningar. Jag blev verkligen inte besviken heller kan jag säga mycket spännande , klurig , genomtänkt film. I början var det lite svårt att hänga med men efter ett litet tag fall alla pusselbitarna på plats. Leonardo insatts i filmen var fantastisk häftigare än nånsin och snygg som alltid. Gillade slutet av filmen får tyvärr inte berätta nått men ett mycket skickligt slut. Tankemässigt så påminner inception en aning om shutter island. Men om jag ska va kritisk och säga det jag tyckte va mindre bra, var alla action scener var llite för mycket james bond känsla över det. Men en film jag rekomenderar starkt.


Gener: Action, Science Fiction, Triller, Mysterium.

Betyg: 4 av 5.


1 kommentar: