lördag 22 maj 2010

Gårdagens Film


American History x. Bröderna Derek (Edward Norton) och Danny (Edward Furlong) mister sin far i ett skottdrama med svarta inblandade. Sorgen och hatet driver Derek till en nynazistisk rörelse där han snabbt gör sig populär. Lillebror Danny följer sin bror, men efter ytterligare ett skottdrama med dödlig utgång hamnar Derek i fängelse. Under sin tid i fängelse inser Derek att han valt fel väg, och när han efter tre år friges vill han rädda sin lillebror.I går kväll satte jag mig och tittade på den film tsm med ida.Ingen utav oss hade sett den, konstigt nog för den är väldigt känd film.Tråkigt nog somnade jag på slutet,inte för att jag inte gillade den!Filmen var grymt spännande men jag trött.Så jag såg klart den nu på morgonen.Den var riktigt sorglig.En grym historia. Så om ni inte har sett den har ni en riktigt bra film framför er.

Gener: Drama,Crime.


Betyg 4 av 5 stjärnor.



16 kommentarer:

  1. Åh, american history x är ju en helt fantastisk film!

    SvaraRadera
  2. Sv; ja visst är den fast hemsk :(

    SvaraRadera
  3. jag jobbar just nu på en kiosk med massa film och godis :D

    SvaraRadera
  4. Det är ett roligt jobb Fast vi har inga bra filmer just nu :(

    SvaraRadera
  5. fiin blogg!
    följas via bloglovin?

    SvaraRadera
  6. Har också hört att den ska va bra men inte sett den. Får väl ta och göra det en vacker dag! :p

    Hoppas du har en härlig lördag!

    SvaraRadera
  7. så nu har jag lagt till dig!
    kram

    SvaraRadera
  8. jag har lagt till dej med :)

    SvaraRadera
  9. Godmorgon på dig :)
    Vad ska du hitta på en sån här härlig söndag?

    SvaraRadera
  10. åååh jag vill se :D

    tackar!

    SvaraRadera
  11. Ja han är go!: ) Han är 10 månader drygt. Det går att se på mätaren i menyn till vänster :)

    SvaraRadera
  12. Varit på lite överallt idag :) Har nyss kommit hem och stannat av.. Har söndagen varit bra?

    SvaraRadera
  13. Oj, nu kommer jag med ett sent svar. Kul att du gillar bloggen min. Tyvärr använder jag inte bloglovin - har ett konto där men loggar aldrig in. Men blir ju såklart jätteglad över alla som följer mig där.

    SvaraRadera