fredag 21 maj 2010

A time to Kill


A time to Kill (Juryn) 1996

Hejsan:) A time to Kill är en skit bra film! spännande och sorglig! där snyggingen Matthew McConaughey spelar advokat och Sandra Bullock hans medhjälpare.

När Tanya Hailey, en oskyldig liten afroamerikansk flicka blir våldtagen och misshandlad av två berusade sydstatare, blir den lilla staden Canton i Mississippi chockad. Hennes pappa, Carl Lee Hailey (Samuel L. Jackson), blir rasande och vid tanken på att gärningsmännen kan bli frisläppta tar han lagen i egna händer och dödar dödar dem i domstolsbyggnaden, inför massor av vittnen.
Nu är det upp till den unge advokaten Jake Brigance (Matthew McConaughey) att försöka få Carl Lee frisläppt för att ha dödat gärningsmännen som begrep sig på hans dotter.

Om man inte sett denna film ojoj då har man en mycket bra film framför sig!!:D

Gener: Kriminaldrama,Thriller

Betyg: 5 av 5 stjärnor

8 kommentarer:

  1. SV; Hej :)! Tack!

    Jag måste vara ärlig mot dig. Har fått sånna förfrågningar förut och svarat ja. Men efter någon vecka har jag förlorat en följare och då inser jag att jag blivit lurad. Tar därför inte emot sånna frågor :(. Sorry!

    Du får gärna följa min blogg om du vill :), jag följer ytterst få bloggar som är mina favoriter, vill ha det så.Så jag väljer själv vilka jag vill följa.

    Hoppas du förstår mig :) KRAM!

    SvaraRadera
  2. sv: tack :)
    ja det kan vi, lägg först till mig och säg när du har gjort det så lägger jag till dig :)

    SvaraRadera
  3. sv: nu har jag också lagt till dig :)

    SvaraRadera
  4. ja det kan vi göra! säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig med :)

    SvaraRadera
  5. det tycker jag vi kan göra :)

    SvaraRadera
  6. Hej och godmorgon :)
    Vad ska du hitta på idag?
    Själv ska jag strax ut i solen och träna och köpa en dop gåva :) sen blir det av att jobba idag.. Jobbar någon slags mitt emellan tid :)

    SvaraRadera
  7. SV;a vad bra har lagt till dig nu :).

    SvaraRadera