måndag 17 maj 2010

Matchstick Men


Matchstick Men (2003)
Detta är en film jag tycker mycket om!:)

Roy (Nicolas Cage) och Frank är brottslingar i Los Angeles. Roy är dessutom tvångsneurotiker och kedjerökare vilket leder till problem med den brottsliga verksamheten. Han söker på inrådan av Frank hjälp hos en psykiater, vilket leder till att Roy upptäcker att han har en 14-årig dotter. En dag dyker dottern upp efter ett bråk med sin mor, de båda kommer varandra när och Roy berättar om sin kriminella verksamhet. Dottern övertalar honom att lära henne vissa trick och börjar intressera sig för faderns kriminella bana.

Gener: Thriller

Betyg: 4 av 5 stjärnor

23 kommentarer:

  1. har du tips på en bra skräckfilm?

    SvaraRadera
  2. sv: visst lagt till dig nu, säg till när du har gjort detsamma! ;D

    SvaraRadera
  3. tack så mkt, väldigt kul att höra :D
    men jag lägger bara till bloggar jag har följt under en löngre tid =)

    SvaraRadera
  4. Sv: Tack så mycket! :-)

    Smart med en filmblogg ju, jag tycker ofta det är svårt att välja en bra film...

    SvaraRadera
  5. kul med filmblogg :D ÄLSKAR att se på film!

    SvaraRadera
  6. Nicolas Cage är inte min typ av skådis.. :P

    SvaraRadera
  7. Hej,

    Skulle du kunna tänka dig att köpa märket "Gabriellas pasion" om det fanns som underkläder. Du får fantisera lite själv.. snygg design, bra passform osv.
    Jag vill bara veta om namnet skulle funka och inte är för "barnsligt" eller hur jag nu ska förklara det.
    Tack på förhand.


    Mvh
    Gabriella

    SvaraRadera
  8. Sv: Tack för du tyckte min blogg var fin, blir så glad att höra det :)
    Tack för tipset, hittade redan en film jag letat efter :D

    SvaraRadera
  9. Godmorgon:) Katten tyckte jag skulle vara vaken nu.. känns trist.. jobbar kväll.. haha.. Får sova på soffan idag en stund (Om jag hinner)

    Händer idag?

    SvaraRadera
  10. Hej!

    Tack så jätte mycket =) Detsamma

    SvaraRadera
  11. Sv;ireen.Tack för roliga frågan och klart ska du få ett bra.Jag skulle säga filmen:kill with me om du inte redan sett den? jag skriver svaret på din blogg här annars gör vi aldrig det så du vet svaret få du under komenterna där du ställde frågan.Lycka till med filmen :)

    SvaraRadera
  12. SV;Pam.Jag lägger dig till så snart jag kan :D kanon;)

    SvaraRadera
  13. Sv;Mimi visst fortsätt gärna kolla vår blogg om du vill ha nått bra filmtips:D

    SvaraRadera
  14. Sv;Malin. Ja vi tyckte det en rolig ide fortsätt gärna o kolla om du vill ha filmtips:D

    SvaraRadera
  15. Sv;Lorissa.Tack försätt att titta in.;D

    SvaraRadera
  16. SV;Dragana.Jag vet många säger det antingen gillar man han eller så gör man inte det.Jag tycker däremot att han är ganska bra.Tack för din kommentar eller åsikt.:D

    SvaraRadera
  17. Sv;Bella.Ne jag tycker det är ett fräckt namn!Fortsätt med tanken:)

    SvaraRadera
  18. Sv;Jossefin.Det var så lite så :D

    SvaraRadera
  19. Sv;kicki.Hoppas att du har fått sovit så du är pigg i dag.För mig blir det att skriva om en film som snart ska komma ut som man kan vi biljetter till:D

    SvaraRadera
  20. Sv;wilow.Tack försätt att titta in :)

    SvaraRadera