söndag 16 maj 2010

Robin Hood


Följ min blogg med bloglovin
Det blev faktiskt bio igen för mig och Ida.Vi kunde inte motstå att se denna film Robin Hood med en utav våra favorit skådespelare som huvudroll,självaste Russel Crowe.Legenden om en tapper bågskytt i Kung Rikard Lejonhjärtas armé som slogs mot de invaderande fransmännen i 1200-talets England. Filmen tar sin början efter Rikards död och belägringen av Chalus-Chabrol och visar hur denne man snabbt blir impopulär hos den nyligen krönte prins John och den engelska adeln.Manen som recenserat denna film är ingen mindre Ridley Scott som bland annat har gjort den kände filmen "Gladiator".När Ida och jag skulle se denna film hade jag väldigt stora förväntningar,nästa för stora tror jag.Jag blev verkligen inte besviken men jag kan inte riktigt säga vad som fattades.Klart en bra sevärd film men når inte riktigt upp i gladiators nivå.


Gener:Drama,action.


Betyg: svag 4 av 5 stjärnor.


48 kommentarer:

  1. jag tyckte den filmen var faktiskt väldigt bra :D

    SvaraRadera
  2. man tackar man tackar ;>
    http://hannapersson.webblogg.se

    SvaraRadera
  3. sv: Tack så mycket! Roligt med en film-blogg :)

    SvaraRadera
  4. sv: visst, säg till när du lagt till mej så gör jag detsamma :)

    SvaraRadera
  5. Svar; Taack så mycket! & detsammaa! :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Har tänkt se den i helgen så jag verkligen hoppas den är grym som ni själva säger fast har inte så stora förhoppningar ;P

    SvaraRadera
  7. Tack, har tyvärr inte bloglovin ::P

    SvaraRadera
  8. sv; tackar! ;) Blir jätte gärna reklamerad!

    Imorgon ska jag ha en tävling med sammarbete av bloglovin. Man kan vinna 6 biljetter (3vinnare) till StreetDance3D's galapremiär! Passar ju att reklamera mig imorgon då tävlingen börjar. :) kram!

    SvaraRadera
  9. Svar; Säg till när du lagt till mig, så gör jag detsamma ^^

    SvaraRadera
  10. Följ gärna min blogg med bloglovin! :)

    SvaraRadera
  11. Svar till Elin jag håller med filmen den e faktiskt väldigt bra som sagt :D

    SvaraRadera
  12. Svart till Ingrid. Ja visst är det både ida och
    jag är väldigt intresserade av filmer.Så vi tänkte att det kunde vara en kul grej.Forsätt gärna kolla våran blogg. :)

    SvaraRadera
  13. Svar till Ingrid.Nu har jag lagt till dig på blogovin:)

    SvaraRadera
  14. Svar till Kicki.Tack desamma! fortsätt kolla in älskar att få kommentarer av alla;D!

    SvaraRadera
  15. Svar till Shophia. Ja gå se den kommer inte göra dig besviken ! forsätt kolla in sidan kul få kommentarer:)

    SvaraRadera
  16. Svar till Sandra.Det få du skaffa så fler kan gå in och läsa din blogg:D! fortsätt gärna läs och kommentera våran. :)

    SvaraRadera
  17. Det blir ju perfekt fortsätt gärna att läsa våran
    blogg.Så kan vi samarbeta nån mer gång,skulle vara jätte kul.!:)

    SvaraRadera
  18. Svar till moa.Japp jag ska säga göra det ska jag fixa snart.:)

    SvaraRadera
  19. Sv; Tack, kul att du gillar den ;D

    SvaraRadera
  20. Svar till Anton. Visst du får lägga till våran då också:)

    SvaraRadera
  21. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  22. Såg den filmen i helgen. Jag älskar Russel Crowe! Bra skådespelarinsatser var det i filmen (speciellt Russel & Cate Blanchett). Sedan var det en intressant version av Robin Hood. I denna film fick man se hur och varför han började "ta från dem rika och ge till dem fattiga".

    SvaraRadera
  23. Svar till Katrin.Ja håller med fullt ut jag själv älskar Russel Crowe.Men måste säga att jag tyckte "Gladiator" var bättre när den kom. tack för din roliga kommentar såna älskar vi. forstätt gärna följa oss:D

    SvaraRadera
  24. sv; okej, ja okej det kan vi väll göra. säg till när du har lagt till mig.

    SvaraRadera
  25. den vill jag se!
    jag har trögt nog inte sett gladiator trots att vi har den XD

    sv; visst! säg till när du lagt till mig så lägger jag till dig! =)

    SvaraRadera
  26. Sv; Patrik.Japp jag säger till men jag tycker verkligen du ska se gladiator först en utav mina favorit filmer:D!

    SvaraRadera
  27. sv:och nu har jag lagt till dej också! såg att min kommentar har blivit besvarad här, sånt brukar jag missa eftersom jag i vanliga fall inte brukar läsa igenom andras kommentarer.. :)

    SvaraRadera
  28. SV: Självklart vill jag ha mer besökare!! och det skulle vara väldigt bra om ni kunde reklamera min blogg ;D

    SvaraRadera
  29. Sv;Ingrid.Kanon vi svarar alltid på kommentarer!:D

    SvaraRadera
  30. hejsan!:)

    Järna skulle jag vilja bli reklamerad!;)
    Mycket fin blogg har ni, och mycket bra filmtips!:)

    SvaraRadera
  31. Sv;Jenny tack ! du kommer bli reklamerad fortsätt
    kolla och få lite film tips;D

    SvaraRadera
  32. sv: tack så mycket !
    jo visst, lägg till mig och hör av dig så lägger jag till dig efter :)

    SvaraRadera
  33. Sv: Tack så mycket! Följ mig gärna :)

    SvaraRadera
  34. Sv;Jenifer.Vi ska försöka följa så mkt vi hinner med:).

    SvaraRadera